Har du en fråga? Nedan besvarar vi dom vanligaste frågorna.

VANLIGA FRÅGOR

Jobba hos oss
  • Alla punkter på checklistan kommer att genomförs på ett fackmannamässigt sätt. 
    • Rätt metoder och rätt utrustning används för varje delmoment.
    • Alla som arbetar med uppdraget har den nödvändiga utbildning och kompetens som uppdraget kräver.
    • Vid städning av bostadsrätter eller hus omfattar garantin alltid köparen.
    • Alltid en kontaktperson på kontoret genom hela uppdraget.
  • Alla uppdrag kvalitetssäkras.
    • Inspektion sker efter varje uppdrag där resultaten av de arbetsmoment som finns på checklistan kontrolleras.
    • Före och efter bilder tas.  
    • Kontaktuppgifter till kontaktperson på vårt företag lämnas till köpare/ny hyresgäst.

Vår kvalitetsgaranti gäller även när det trots alla våra ansträngningar uppstått ett problem efter avslutat uppdrag.

  • Alla reklamationer som gäller arbetsmomenten på checklistan åtgärdas inom 7-dagar
    • Gäller i alla fall där arbetsmomenten på checklistan inte utförts på ett fackmannamässigt sätt.
    • Vi åker tillbaka en gång och åtgärdar eventuella problem som uppstått med städningen.

Efter avslutat städ har vi gjort det superenkelt för dig att betala. Du kan välja swish eller efaktura på din internetbank. Vi kan givetvis skicka pappersfaktura om du föredrar det. Bokar du hemstäd via vår onlinebokning så behöver vi inte boka något hembesök och vi städar då enligt standardutförandet som finns beskrivet på vår checklista. Som abonnemangskund kan du lita på att dina nycklar alltid förvaras på ett säkert sätt i vårt nyckelskåp.

Har du en fråga? Nedan besvarar vi dom vanligaste frågorna om hemstäd

VANLIGA FRÅGOR OM HEMSTÄD

Jobba hos oss

Vid regelbunden hemstädning väljer du vilken abonnemangstyp som passar dig bäst samt hur många timmar du vill ha i din städpott. 

Det kan du givetivs göra om du bara behöver ha städat en gång.

Det finns obundna abonnemang och bundna abonnemang. Bundna abonnemang har två månaders uppsägnings tid och är lite billigare. Med ett bundet abonnemang väljer man att få sin hemstädning samma veckodagar och vid samma tider. Väljer man ett obundet abonnemang har man ingen uppsägningstud och man väljer att få sin hemstädning levererad mer oregelbundet.

Du väljer själv hur många timmar du vill betala för. Dessa timmar förbrukar du sedan under kommande månad oavsett vilken typ av abonnemang du har valt. 

Exempel1: Du bor i 3rok och väljer ett bundet abonnemang där du planerar att ha städning 2ggr/månad. Du köper därför 6 städtimmar till din pott. När månaden är slut så har du endast förbrukat 5 timmar. Den obrukade timmen du har kvar i potten skjuts över till nästkommande månad och du behöver därför endast fylla på med 4 timmar nu när du vet att ditt städbehov täcks av 5 timmars städning. Det omvända kan förstås också gälla att du kan behöva fylla på med mer timmar om ditt städbehov är större än vad du trodde när du fyllde på potten första gången. 

Exempel2: Du bor i ett hus på 200m2 och vill ha din städning oregelbundet och väljer därför ett obundet abonnemang. Du köper 10 städtimmar till din städpott. Efter par dagar bestämmer du dig för att anordna en grillfest nästkommande helg och vill ha därför ha städning dagen innan. Vi kommer dagen innan fest men istället för en hemstädning har du bestämt dig för att göra en riktig storstädning eftersom du ska ha övernattande gäster. Vi levererar en storstädning och jobbet tar 6 timmar. 3 veckor senare behöver du hjälp med att klippa gräset och att slänga lite saker från garaget. De 4 timmarna räcker precis till att göra båda jobben.

Nej du kan välja fönsterputs eller gräsklippning eller någon annan hushållsnära tjänst som vi kan leverera. För en fullständig lista över de hushållsnära tjänster som berättigar till RUT-avdrag se denna länk.

Om du har ett obundet abonnemang får du tillbaks 90% av det som är kvar när du avslutar abonnemanget. De övriga 10% som vi behåller, utöver det som har dragits, ska täcka administrativa kostander samt transporter och fakturaavgifter på det städ som redan levererats. Har du inte använt någonting av din pott  får du såklart tillbaks 100% av beloppet. 

Har du ett bundet abonnemang måste du använda upp hela beloppet till någon av våra städtjänster. Fördelen med det bundna abonnemenget är, trots att inget av pottbeloppet är återbetalningsbart, att du får mer städning för pengarna jämfört med ett obundet abonnemang.

Vi försöker alltid anstränga oss till vårt yttersta för att våra kunder får samma städare och vi lyckas oftast klara detta mål.

Ja. Vi säljer enbart timmar när vi jobbar så kunden måste hålla med eget material.

Inga problem. Nya kunder kan köpa ett komplett städkitt med utrustning vi både behöver och rekommenderar innan vi kommer och städar första gången. Dammsugaren måste dock kunden hålla med själv.  

 Vi har försökt göra våra städtjänster så miljövänlig den kan bli. Vi rekommenderar t.ex engångsprodukter av återvinningsbart material som moppar och engångsfiberdukar. Därmed tvättar vi betydligt mindre maskiner med tvätt varje år vilket innebär en stor klimatbesparande åtgärd. De medel vi använder till våra städuppdrag är samtliga svanenmärka eller märkta med EUs motsvarighet. Effektiva avkalkningsmedel och ugnsrengöringsmedel är dock väldigt svårt att handla  med miljömärkning men vi tittar ständigt på nya alternativ.   

Har du en fråga? Nedan besvarar vi dom vanligaste frågorna om flyttstäd

VANLIGA FRÅGOR OM FLYTTSTÄD

Jobba hos oss

Ja vår checklista är noga kontrollerad mot mäklarsamfundets krav och alla större hyresvärdar i Uppsala. 

Om det handlar om en hyresrätt så är det hyresvärden som ska godkänna resultatet. Om det är en bostadsrätt är det köparen som ska godkänna flyttstädningen.

Den bör ske inom 3 dagar eftersom vår kvalitetsgaranti för städningen gäller i 3 dagar efter utfört städuppdrag.

Hyresvärden har med största säkerhet en inspektion inplanerad men det är viktigt att du kontrollerar att denna inspektion sker inom tidsramen för vår garanti som är 3 dagar. Det kan vara säkrast att kolla när inspektionen sker innan du beställer flyttstädningen. Var alltid ute i god tid.  

Ja, vår kvalitetsgaranti omfattar alltid köparen. Läs mer om vår kvalitetsganti här.

Q: Kvalitetssäkrar ni flyttstädningen?

Ja, vi kvalitetssäkrar vår flyttstädningen enligt ett internt protokoll där alla arbetsmoment på checklista gås igenom.

Den gäller i 3 dagar efter utfört städuppdrag.

 Om inspektionen har skett inom tidsramen för vår kvalitetsgaranti så innebär vår kvalitetsgaranti att kunden har rätt att reklamera de arbetsmoment som underkännts. Vi kommer då tillbaks och åtgärdar de reklamerade arbetsmomenten. Hur en reklamation går till beskrivs här.

Vi åker tillbaks en gång och åtgärdar reklamationer. Därför är det viktigt när det gäller bostadsrätter att inspektionen utförs av köparen. 

Vi lämnar alltid våra kontaktuppgifter på platsen där vi städat tillsammans med checklistan över de arbetsmoment som är utförda.

Det tycker vi är allra bäst och vi inspekterar alltid tillsammans med köparen när det finns mölighet för oss att göra det.

Nej i princip inte. Vi har flera exempel på när det gått månader emellan de båda tillfällena.

Har du en fråga? Nedan besvarar vi dom vanligaste frågorna om visningsstädning

VANLIGA FRÅGOR OM VISNINGSSTÄDNING

Jobba hos oss

Stortädning är ett något mer omfattande städuppdrag jämfört med visningsstädningen. I storstädningen ingår t.ex invändig ugnsrengöring, rengöring bakom spisen samt avfettning av köksfläkten invändigt. Den invändiga rengöring är sällan nödvändig inför en fotografering eller visning. För en fullständig beskrivning av tjänsten se vår checklista här. 

 Ja och det är precis vad vi rekommenderar eftersom du då får det bästa priset.

Nej i princip inte. Vi har flera exempel på när det gått månader emellan de båda tillfällena.

Har du en fråga? Nedan besvarar vi dom vanligaste frågorna om storstädning

VANLIGA FRÅGOR OM STORSTÄDNING

Jobba hos oss

Stortädning är ett betydligt mer omfattande städuppdrag jämfört med reguljär hemstädning. I storstädningen ingår t.ex fönsterputs, invändig ugnsrengöring, rengöring bakom spisen och alla dess sidor samt avkalkning av badrum och kök. För en fullständig beskrivning av tjänsten se vår checklista här. 

En storstädning en gång i halvåret brukar vara lagom.

Vi håller med allt material för en storstädning. 

Vi har försökt göra våra städtjänster så miljövänlig den kan bli. Vi använder t.ex engångsprodukter av återvinningsbart material som moppar och engångsfiberdukar. Därmed tvättar vi betydligt mindre maskiner med tvätt varje år vilket innebär en stor klimatbesparande åtgärd. De medel vi använder till våra städuppdrag är samtliga svanenmärka eller märkta med EUs motsvarighet. Effektiva avkalkningsmedel och ugnsrengöringsmedel är dock väldigt svårt att handla med miljömärkning men vi tittar ständigt på nya alternativ.   

Var det här till hjälp?

Tack för att du ger oss feedback

Skicka feedback